Monday, April 13, 2009

its not another puppy love story

salam

yup...kebanyakan entri aku skrg lebih bercorak puitis...bukan...aku bukan la minah jiwang...bukan juga minah bunga...aku cuma menulis mengikut hati...menurut rentak jiwa yang bergelora...aku mmg gemar menggunakan kata2 indah...itula aku...

tp aku tak nafikan yg saat ini mmg hati ini agak berkecamuk.jiwa bergelora..resah tak menentu..kalbu terasa sebu...hm...xkisahla kot org nk kata apa...kdgkala aku begini..menjadi org yg lain dr kebiasaan.melakukan sesuatu yg xlazim...kerana hatiku yg berkecamuk.semuanya kerana dia...

aku sedar mmg tak wajar utk aku menurut hati mengenang kasih yg telah lama pergi.dan amatlah tidak wajar aku memperlakukan A sebegini.tp apa boleh buat?dialah yang pertama...dialah yg membuka pintu hatiku yg keras lg terkunci rapat.dialah insan pertama yg menjadi watak utama dalam diariku...dialah yg pertama membuat aku sedar hakikat alam ini.dialah...dialah yg mengenalkan padaku...sebuah rasa yg dinamakan cinta,kasih dan sayang.

malang,hubungan kami tak menjadi.bertahun2 perasaan itu hanya sekadar mampu bertaut di pangkal hati.mulut tak mampu membicarakannya.akhirnya,3tahun yg lalu semuanya musnah sekelip mata.atas dasar kami tidak saling berhubung, ikatan yg sememangnya kusayangi terputus akhirnya.itulah saat yg paling pahit kurasakan.baru ku faham istilah "frust menonggeng".dia pergi..pergi dengan melemparkan beban kesalahan kepadaku.

maafkan aku...jika mmg itu silapku,aku tak berdaya memulihkan keadaan.aku mmg begini.sungguh aku agak bebas,sungguh aku bergaul mesra namun malu itu masih tebal.aku tetap berpegang pd kata "perigi tidak mencari timba".aku tetap gadis timur...kemelayuan tebal di jiwa..maafkan aku jika selama itu hnya membiarkan kau menanti...aku tidak mmpu memulakan langkah...maaf..maaf...

memang telah cukup terlambat untuk kita membina titian perhubungan.memang tiada ruang buat kita menyimpul ikatan yg merantai perasaan ini...andai kata ada peluang...andai kata aku masih di hati..izinkan aku sembuhi luka2 lama.izinkan aku mengatur langkah di sisimu...

dan andai kata tiada kesempatan itu untuk kita...ketahuila...sesungguhnya memori 7,8 tahun lalu terlalu indah buatku...terima kasih kerana mengajarku untuk menghargai memori dan perasaan yg indah ini...drku...gadis tomboy kelas bertudung hitam...

No comments: