Sunday, April 19, 2009

aku pelawat library yg setia...kini

Alhamdulillah...tahun ni banyak dh impian yg tercapai...bermula dengan menonton PGL Februari lalu, bersantai di Pulau Langkawi dan yang terbaru akhirnya dapat membaca sebuah buku yang dh lama kucari-cari iaitu Sulalat Al-Salatin karya Tun Seri Lanang...

Tak sangka gak buku ni rupa-rupanya duduk diam di library maktab ni.Mungkin slama ni tak perasan sebab tersembunyi di balik buku2 tebal Sasterawan Negara A.Samad Said.HAri tu tengah cari buku kurik kundi, ternampak buku ni. Hard cover warna maroon..memang seronok sangat la.Maklumlah,dari dulu stp kali baca buku sejarah mesti ada tertulis nama buku ni.Tak peduli nota Classroom Management yang berlambak, terus bawa buku ni ke meja.Belek2 sikit pastu janji pada diri, habis buat revision baru buka.Memang bersemangat la belajar hari tu.

Malangnya buku ni tak boleh pinjam. Tapi mmg tak berani nk pinjam pun.so, sejak hari itu (17 April) aku dh jadi budak yang sangat rajin ke library.Hari sabtu yang selalu diisi dengan riadah atas katil,aku tukar pegi library.8.30pg dh tercongok aku kt luar hostel nk g library.Semuanya demi buku Sejarah Melayu ini..Ye...aku memang minat sejarah..Ada lg masa kurang dari sebulan aku berada di maktab ni.kiranya,cukup jugakla kot nk khatam buku tu hehehe...
Ni la buku yg kuidamkan utk membacanya selama ni (pandangan sisi)
cover (sori..lupa nk rotate)

2 comments:

mie~role said...

wow!!!hebat la kamu....huhu=)

sy pn da jd phuni lib yg tetap taw...stp hr g stdy kt sne...huhu

em, yan....bez kew bku 2....?

Azeyana Zainal said...

bez...cite ttg salasilah kesultanan melayu melaka...ada cite putri gunung ledang..hang tuah...tp jgn terkejut sbb dlm buku ni cerita hang tuah tikam hang kasturi bukan jebat...pastu paling bez cz bahasa mmg melayu lama la...mcm duk dlm zaman dulu2 lak