Friday, August 27, 2010

ole2 raya

selalunya bila balik kampung...baggage aku mesti cecah 5kg ke atas walaupun juz balik 2 minggu...

jangan salah faham...aku jarang bw balik harta benda aku kecuali brg keperluan asas mcm yg kecik2, mekap, kotak spek, set contact lens, charger hp, laptop,headphone,brodben,basic toilettries *perjalanan balik kg memerlukan semua ini..travel jauh kot* 3 helai baju jalan,seluar sehelai,jaket...

sikit je kan???

yang beratnya ialah buah tangan utk kesayangan2 yang ada 9 org..mak,bapa,abg amjah,kak ct,iris,abg adi,yayang n enoi..kalau ada duit lebih ada la utk mak tua n bapa tua juga..
katala..utk yg pompuan tudung sehelai sorg.yg lelaki baju sehelai sorg.si kecik iris baju sehelai..kan byk tu..tak termasuk tempahan jersi bola yg dikirim oleh rakan2 abg adi..tu tak masuk lagi kalau ada kiriman jeruk..minyak gamat..kuah rojak mak bee...jenuh kot nk bw beg...

tapi kali ni aku balik raya xda baggage...xambik ms beli tiket aritu sbb tiket dh mahal..charge baggage dh brapa hinggit..so aku limitkan pembelian ole2..inila yg ada utk kali ini:
1.Abg adi : 2 helai baju adidas *melebih2 sbb jersi man u dia xda saiz..sapa suruh boroi!*
2.Enoi : 1 helai jersi lierpool pompuan
3. Yayang : 1 helai jersi Man u merah
4.Bapa :1 helai baju adidas buat pakai main futsal
5.iris : kasut kenit crocs pink cute miut

perasan tak ada kurang dlm list tu??? takde ole2 utk mak,abg amjah n kak ct..tak cukup duit dh..beli kt bapa,enoi n yayang pun sebab hadiah besday xbg lg..yg lain next time ek..abg amjah n kak ct kira wakilkan iris je la huhhu...mak dh dpt purse baru so...mak kata xpe...

tp ada lawak sikit tang mak ni...mak kata xpe tp request baju malaysia merdeka 53 tahun..Allah..ceruk mana nk cari xtaw!patriotiknya mak aku...kalau 3 tahun lalu xpela juga coz aku mmg duk berkhidmat utk sambutan 50thn merdeka..2mggu bpanas kt stadium merdeka n dataran..belambak la org jual..la ni..nk cari tang mana???mak..mak..cuba minta tudung je kan senang...

hm...lg 2 tahun aku kt tanah semenanjung ni..seronok la family dpt pakai baju tudung kain updated murah2 compare sabah...*ha...pasni nk cerita kisah kain baju tudung kt sabah lak..*
pasni mgkin susah sikit la kot...best tgk dorg pakai yg lain dr org lain..lg best ms sampai rumah dorg dh jeling2 bagasi..elleh...tak sabar la tu...

ARGH!!!!!!!!TAK SABAR NK BALIK!!!!!!!!


p/s:kpd ibunda,kakanda hamzah n siti noorazmah...jgn kecewa ek...isk..isk..rawan hati tau tak dpt sediakan semua...

No comments: