Saturday, September 26, 2009

bila raya menjelma

Kabooom!!

Argh!!!! LAgi2 bunyi mercun...aku dh naik lali dh walaupun pd dasarnya mmg aku tak suka bunyi mercun dan mercun itu sendiri. Bakar duit je..Tp, aku taknak citer ttg mercun wpun kmpung aku mcm dlm zon perang..aku nk citer ttg raya.

Raya thun ni mcm biasa juz rasa lain coz atuk dh takda..So far, pak aku ok.So, kitorg pun ok. Tahun ni aku tak yah nk sibuk2 siapkn baju raya cz mak aku buat semua bju raya utk ank2 pompuannya yg cantik2 suma hehehe...tak byk...2 psg sorg jer...

Raya 1st..Semayang raya.Tgh dok bertakbir, airmata belinang je.Aku ingt aku je,tup2 kakakku pun kulihat menyeka airmata.Lagila laju airmata turun. Adk n mak steady je..Pas semayang raya, salam2 ngn ahli keluarga (family abg takde lg...), mkn2 n pergi ziarah kubur atok n nenek. Agak menyampah gak ngn org lain yg melawa semata ke kuburan dan ala2 piknik lak..argh...lantakla..aku hnya menahan sebak bila sampai di kubur atok yg masih baru. Tok...sori..tak sempat jumpa b4 atok pergi...Nk balik dr kubur, guess sapa aku jumpa..Ye..Dia..Zarie..Hm...No komen la...Ptg, g beraya k rumah atok blah mak..Lepak smpai mlm...

Raya 2nd...Nothing special...makan..makan..makan...heheheh

Raya 3rd..JOM BERAYA! aku bersama kwn2 skola spt maziah,myra,zana,rehan,farah,n geng btekak aku Leloq pusing 3 kampung lawat teman2 n cikgu cikgi...Byk gak aku dpt brita kawan dh kawin, dh ada anak, dh betunang...hm..yg meninggal pun ada..terkejut byk kali juga la...sampai rumah ptg..mlm lak..aku menerima kejutan..Wah..macam reunion bersama ex-bfs lak hak3...syukur bila dpt tahu nasari dh nk bertunang..Alhamdulillah..moga bahagia k anak cucu..

Raya 4..aku buat apa ek?xingt...ooo...beli belah ngn mak n bapa..terjumpa mr.shahzian...Ada juga peluang jumpa dia...pastu takde apa..ptg g rumah atok lg..mkn durian sepuas hati..nyam3..jumpa maklong sefamili gak..
raya 5..Nazirah dtg n datz...tak lama pun..plus ari tu bz persiapan tahlil..
raya 6...Aku balik k uum..Perjalanan setengah hari...Lama gila kt LCCT...Now..back to student life..assignment...presentation..bla3

ni aku letak gmbr aku n kawan2 ms beraya..Ada lg yg still single..kot2 ada yg berkenan cewah...ampun ya kawan2...
BFF..nazirah n me School mate yg kurindui
p/s :aku takde nk citer apa pun..sj tgn gatal nk menaip..nway Selamat Hari Raya..Maaf Zahir dan Batin

No comments: