Wednesday, September 2, 2009

Aku dan Kesibukan

Kalau orang nk kata aku pelik...xpe...aku tak kisah
kalau orang nak kata aku cari penyakit..xpe...xkisah
maka, berkatalah anda apa pun...aku tak peduli..INI AKU.

Akhirnya, setelah beberapa purnama menyesuaikan diri hidup di uniutama (nama lain bg uum), aku telah berjaya mencari rentak yang selama ini hilang dan sayup2 kedengaran (apesal ayat aku bunga2 nih?)

Aku dh join beberapa aktiviti yang menyebabkan jadual aku yg selama ini hanya padat dengan kelas, assignments, discussion kini bertambah dengan hal2 yang tak berkaitan dengan akademik. Hasilnya? I'm ALIVE!!!!!

Sebenarnya, sejak aku sekolah lagi aku suka kalau aku ada benda lain yg kena buat selain dr belajar. Tula sebab aku join mcm2...bukan nk cari populariti. cari pengalaman? Hm...itu jwpn skema...Tak...bukan sebab itu...

Aku boleh dikategorikan sebagai pelajar yang malas belajar. Studi last minit, buka buku bila ada homework,dsb. Percaya atau tidak..anda perlu menerima hakikat ini. Aku ke sekolah coz nk jumpa kawan, nk buat kerja yg kadang2 bukan ada kaitan dengan pembelajaran aku pun. Best tau...tak bosan hidup..Tapi..satu hal yg aku perasan..bila aku dh sibuk itu ini...baru aku ada mood nk studi. Alasan aku...takut nnti asyik buat kerja lain, assignment@homework tak siap..so..no procastinate anymore..

Jauh dh aku melalut..in related with that..setelah almost three month aku kt bumi sintok ni, mmg aku agak lost. Balik kelas xtau nk wtpe. Assignment? Ala..byk masa lg..Tp bila ku dh involve dgn sumting, no more rehat2..Time moving fast..aku pun buat la kerja..walaupun takla bersungguh sgt, tp elokla dr tak buat lgsg..And..I'm back to the track!Alhamdulillah...

Nway, TQ for Mr.Aizat Rushdi yg byk bg idea nk buat apa..tunjuk jalan mana...and not forgotten, my fren yg inject me wif spirits!TQ y'all!

p/s: suka kna buat apa2 dlm keadaan tergesa2...

1 comment:

Unknown said...

me too!
hahaha..
wat keja kelam kabut..
esk hntr mlm wat..
esk xm mlm study..
tp resultnyaaa..
ttp gempaQ~