Thursday, February 3, 2011

jalan-jalan jumpa gajah

korang penah tak pegi memana tanpa rancangan?

Isnin tu aku buat kerja gila..balik dr kelas jam 11 aku lepak makan kat muamalat..sekali la dgn geng2 lain..aku pun meluahkan perasaan yg aku nk kuar jalan2...katne pun takpe janji kuar..setelah chit-chat2..akhirnya sum1 kata "pegi danok".

aku pun dengan mata bercahaya macam shin chan nmpk pompuan cantik kata OK!

maka, bersama A (nama dirahsiakan utk tujuan keselamatan) aku pun pegila buat kerja gila ni...kronologinya ialah seperti berikut:

1pm- tggu keta sapu
2pm- tiba di bukit kayu hitam.naik moto (takut dow) cop paspot di imigresen Malaysia dan Thailand. Thailand charge rm3, Malaysia tak..

2.15pm-masuk thailand..ronda2 pastu nmpk ATM cimb thai..A hendak cucuk duit tp dua2 xtau currency baht berapa..maka mengintai2 harga KFC...ok rm100 = lebih kurang 10 baht. xjd cucuk duit sbb charge 150baht so tukar rm50 ke baht.

2.30pm-belegar2 merayau2 di segenap lorong2 danok..dr lorong muslim hgga ke lorong hm...paham2 jela..hnya merayau..xsinggah mana.
3.00pm-rasa lapar maka singah di sebuah restoran muslim.order tom yam, cendawan, telur dadar, udang goreng tepung, teh o ais, orange juice..semua skali 24obaht shj..makan 2 org tp mcm makan kenduri.
3.30pm- bertemu dgn rakan2 lain maka memulakan perjalanan.sebelum tu singgah toilet hotel..share ok lelaki pompuan...OMG! cari kedai jual toilettries murah2, baju2 murah hingga ke brgn masakan spt beras siam, pes tomyam dan air asam...geram tgk beras yg putih bersih tp mahal siot!

6.30pm- bergerak balik dengan tangan penuh plastik alatan mandian shj hehehe...

7 pm- tiba di uum lalu bergegas utk siap2 ke kelas..

p/s: berjalan2 tanpa planning itu sungguh mencabar!
p/s/s:tiada gambar krn tak bw kamera serta terlalu asyik sampai lupa snap sekeping dua

No comments: