Thursday, February 3, 2011

i have a dream

lecturer pengantar psikologi aku telah memberi satu impak yg sangat berkesan dlm diri masa kelas yg lalu...dia kata:

"first degree is just a degree..sy percaya ramai diantara anda tidak memilih utk belajar apa yg anda pelajari sekarang..tak apa kalau anda tak dapat pointer 1st class..as long as u are able to continue to ur master, then u can choose what u want..ur passion..."

ye, setakat 5 sem ini...pointer aku tidak sehebat mana..cukup2 makan je..kekadang aku rs kecik dikalangan mereka yg pointer bombastik fantastik..aku tak suka nk bg alasan bidang ini bukan minat aku walaupun hakikatnya aku tak pernah mengimpikan utk belajar dlm bidang BI...tak penah walau sekali pun aku minat BI sejak jd budak sekolah..tapi sehingga 5 sem yg lepas..aku terumbang ambing tak tau mana nak tuju.tak tau minat aku...

impian ku mmg nk sambung belajar..tapi bukan bidang yg aku ceburi sekarang..mungkin bidang lain..cuma aku masih belum pasti...yg aku inginkan ialah sesuatu yg betul2 aku minati...psikologi..mungkin?

No comments: