Tuesday, March 8, 2011

kekadang buat bukan satu masalah

aku ni bukan jenis yg kuat berjalan pun
aku juga bukan jenis yg kuat shopping
aku juga bukan branded conscious person
apatah lagi memilih tempat high class utk mengisi masa lapang

pilihan aku adalah tempat2 yg hijau,
damai, dengan alam semulajadi
tidak pernah kisah walau makan di gerai2 tepi jalan
pakaian yg tersarung di badan bukan juga dr jenama ternama
cukup sekadar selesa dan sesuai dipandang mata
tidak pernah peduli brand yg kekadang susah nk sebut

cuma sesekali
tekak ingin merasa makanan dr restoran mewah
ataupun namanya sudah dikenali serata dunia
ingin juga mencuci mata melihat barangan berjenama
menghirup udara penghawa dingin di mall 'high class'
bukan selalu...cuma sesekali
adakah itu menunjukkan aku HIPOKRIT?

No comments: