Friday, December 3, 2010

MC

seriously...tetiba rasa rindu nak jadi emcee.
tetiba rasa rindu nak pegang mic
tetiba rasa rindu nk guna suara 'dalam'

titik permulaan aku jadi emcee ialah pada tahun 2000...hari guru sekolah..emcee terjun hehehe...ms tu xda text apa pun..syukurla lancar je...kaki ketaq juga mulanya..tp lepas 2,3 minit..rs selesa..mic pun dh tak mau lepas..

lepas dr itu...aku tak jadi emcee dh...xda peluang pun..yelah..masuk sekolah menengah mesti senior yg buat kan..aku lak bukanlah student fofular..takde org kenal pun...kemudian, bila aku naik form 3, kat sekolah baru,aku jadi pngawas.pengawas kna jdi emcee utk assembly..so, di situlah bermula keseronokan aku menjadi emcee..

the biggest event yg aku penah buat...hm...hari keluarga dan guru sekolah...ms tu vip ada..ibubapa ada..teks lak tebal sampai 30 pages..siap berpantun segala..sambil2 jd emcee sambil2 buat performance..2 performance kot..sajak n pentomine silat...pergh..aku tak ingt co-emcee aku sapa...yg pasti aku jd lebih yakin ms tu sbb dpt byk pujian dr vip, ibubapa n guru..so..sejak hari itu aku jd emcee rasmi sekolah utk event2 yg besar jg untuk majlis2 lain...


ni ar pic event tu...kecik je..tp xde pic aku T_T

selepas 10 tahun...aku rs dh hampir 3 tahun kot aku tak penah mengacarakan majlis. last sekali kat maktab kot...majlis hari guru...pastu dh takde dah...aku tak tau nk cari peluang kat mana..kekadang aku pun malas sbb tak gemar nk berurusan dgn mcm2 karenah org2 besar..so, aku pun letak mic..

hakikatnya...aku masih merindui 'kerjaya' itu...

p/s: its not as easy as u think..seriously!

No comments: