Friday, December 10, 2010

kisah hospital

sape tak suka hospital.angkat mouse!!!

aku tak tau la nak kategorikan diri aku ni suka ke tak suka.aku tau ada certain org yg masuk je kat hospital rasa nak pitam la, muntah la, pening la...ada pula yg neves manjang bila nk gi hospital.aku lain...

aku suka environment hospital.aku bleh duduk kt bench tgk atendan hospital usung pesakit..aku suka tgk doktor bekejar sana sini dgn kot putih n stetoskop..aku suka tgk keadaan yg hectic dkt emergency ward.aku suka tgk pharmacist letak ubat dlm bekas...aku bleh perati semua tu berjam2.

aku suka bau hospital..bagi aku bau tu bau bersih.sbb apa..kat hospital sentiasa ada cleaner yg akan mop lantai, bw tong sampah sana sini kutip sampah. kalau masuk bilik doktor, aku suka tgk chart yg ada.even kat sekeliling hospital tu pun byk poster2 yg aku suka baca.dpt byk ilmu kat situ gak..

memandangkan aku bleh dikatakan selalu juga masuk wad..aku rs katil n makanan dia best. Katil dia mmg selesa.xempuk tp cukup sedap utk support belakang. Makanan lak..camana nk kata ek...mmgla xda rasa tp enak.tolak ms sakit yg xleh makan..rsnya hmpir setiap makanan aku makan.pastu rs selamat sgt sbb ada je nurse yg lalu-lalang.Tp sgt tak best kalau duk dlm wad 1st class sbb sunyi.

yg aku tak suka mungkin hnyalah nk letak benda utk saluran air/darah kat tangan tu.Yang tu serious sakit.dah tu pulak, aku slalu je ada mslh nk cari urat.confirm kna buat byk kali..kalau dpt nurse terer sikit, buat 2 kali dh dpt.penah sekali, menda alah tu masuk dlm kulit pastu tgh2 kluar dr kulit n hujung masuk dlm balik..gila sakit!sampai skrg aku nmpk kesannya..pastu aku tak suka doktor yg nk tak nk je rawat org.muka xbleh blah..tgk pun tak..rs nk maki je..kalau dpt jiran sebelah yg sibuk hal org pun tensen gak...duk diam2 suda..ada mood aku borak la..xda mood...sorry..sama2 sakit kan.phm2 jela..

yg best kalau masuk wad/pegi hospital...amik darah..ms tu xkesah la nurse tu nk cucuk brapa kali pun.aku ttp nk tgk gak...feel dia lain wo...sapa kata kna suntik tu sakit, dia tipu.xrase apa langsung!

so...akhir kata...hospital bukan tpt yg menakutkan sgt pun.

p/s: rindu lak nk masuk wad ^_^

No comments: