Sunday, November 14, 2010

mungkin awek tu lain kot

baru je tgk 1 talk show SuJu (Sung Min, Siwon, Shin Dong, Euhn Yuk n Lee Teuk) ttg man and woman relationship..love..perkara berkisar ttg mcmana cara lelaki nk memikat pompuan..

well..biasalah..jawapan standard..bagi bunga la...bagi hadiah comel2 la..ajak keluar makan la..ala..yg biasa korg tgk kat movie2 cinta tu...tp bg aku la kan...semua tu xbermakna sgt la kat aku. Ok, kalau boifee aku buat sumpah la aku mmg terharu juga..tp, kalau nk tackle hati aku...susah gak kot..aku suka lelaki tu kalau...

1. Dia berjaya buat aku menyampah dgn dia

selalunya mamat mcm ni dia akan cari gaduh ngan aku. takla gaduh2 yg hebat2 sampai berlengan segala.Tp gaduh yang ala2 usik tu..bila lelaki buat mcm tu, aku rasa geram, marah. sampai satu tahap aku jadi addicted dgn usikan2 dia.lama2 jadi rindu pula..so, bila tiba2 dia xusik2,gaduh2..aku jd hilang arah...

masalahnya..takda sangat org buat mcm tu kat aku...tak tau napa..takut ke hapa?

2. Tak guna ayat bunga2

ha..ni aku ada pengalaman...tetiap hari pass surat cinta..selang sebulan bagi hadiah. ayat pula taknak ciplak lirik lagu pula kan..hampeh!ingat aku suka sangat la mcm tu..geli lagi ada. lagi kelakarnya, kertas tu mmg wangi gila la..sayang, aku allergic sangat bau2an ni..tak sempat nk baca pun dah pening...alamat masuk tong sampah la jawabnya...

3. Dia bukan penakut

Derr....hntr SMS, surat, Emel tak nak berjela2. Ajak jumpa tak mau..apa kes??? kalau yg mmg sentiasa jumpa tu pula, ala2 malu2 tenuk. tunduk manjang. eh, aku ke kau yang jantan ni? kalau nk ngorat, buat berdepan la wei...

4. dia tak guna org tengah

ha!ni mmg tak bleh blah...nak luahkan isi hati konon..tapi guna org lain..yg nk kat aku ni ko ke kawan ko?bila aku dgn messenger ko tu rapat, ko gaduh lak dgn dia..ish2..apa kes ni bai???

5. dia tak control macho

asal nmpk aku je, tenung...jumpa aku je, tenung. Pose pula ala2 model maskulin..eh, ingat ko cukup macho mcm tu sampai nk buat aku terpikat????

6. Dia buat biasa je

ha..kan elok mcm ni. cool je bai!tak pyh nk try hard sgt. Aku tau cara ko camne, sifat ko camne..sng nk accept..buat apa nk berlakon bagai tp bila dh dapat ko buat prangai biasa ko.sian kat awek tu..rasa tertipu..so..buat biasa je ek wahai lelaki2 di sana..

anyway, entri ni tak ada tujuan apa2. sesaja aku nk mengarut. memana lelaki yg baca..mungkin bleh jd panduan nk tackle awek yg korg dh aim lama tp dh buat sgala benda yg hero2 filem buat tak juga menjadinya..mungkin awek tu spesis aku kot..utk pompuan2...accept ur loved one as who he is..jgn expect lebih2..kita pun masih ada kelemahan kita.jgn suka2 nk buat itu ini, arah itu ini..ingat..dia bukan sesapa...sekadar boifren.Bila2 masa bleh putus.bila2 ms bleh kna tggal..Dia masih pegang t/jwb lbh besar thdp dri dia, family dia. Kita sapa nk tuntut mcm2?remember that!

and to my ARCJ...tq for everything. Kita bukan psgn romantis.encik pun jenis tak suka jiwang2, sy pun sama. kita buat ikut cara kita. I luv to be ur budakkechik..wpun sesekali rasa jeles dgn kawan2 yg dpt layanan superstar/princess dr bf masing2..but i know thats not u. I dont mind. after all...we r still in a relationship..not more than that. i need no more than what i hav now..hrp2, kita akn move ke stage yg lain.amin.

No comments: