Tuesday, November 17, 2009

100th

Dah masuk post ke 100...post kali ni nk mengimbau n muhasabah spnjg sem..

1.UUM
Dulu, cite2 aku nk blajar kt UIA atau USM...kunun2 nk amik law or medic tp aku tak pandai..so dpt la masuk IPGM..rezki aku ttp di penang wpun bukan plajar USM tp Ipgm Pulau Pinang.Syukur..walaupun mulanya aku xmo gila masuk maktab jd cikgu + cikgu BI..tp dh 4tahun and aku rs aku suka profesyen ni.Sekarang..aku tgglkn Penang yg ada mcm2 n berhijrah k bumi Sintok.UUM ni wpun xda la shopping mall mcm kt penang tp xtau napa aku still rs complete.Wpun nk mkn Mc D kna g alor star,tgk movie kt jitra...aku xkisah.Dr kecik pun aku hidup jauh dr entertainment.UUM ni ada go-kart,ada mall,ada byk tpt mkn (nk mknn arab pun ada) n paling best...udara yg segar...aku xsuka org dok mengata u aku ni u ulu..utan..bg aku uum ialah tpt yg plg sesuai utk blajar.Betul...xtipu...sungguh..aku syg uum...

2.ROOMATE/RAKAN SEBILIK
ms mula2 check bilik kt portal, aku neves nk tau sapa rumate aku.Pastu apek @ ivan gtau.."rumate u ziha!" OMG!ZIHA?Arziha?ok...utk pengetahuan semua..ziha adalah slh sorg ahli sexy seven..napa aku tkejut?sbb..sejak mula masuk maktab lg aku tak suka dorg ni.betul..pengakuan ikhlas.So...sjk tau ttg tu aku mmg xtdo lena.Aku siap ckp kt mak..rumate nnti xbest..Hari pertama dftar kt uum..aku msg ziha.Pggln Zie sahaja..ala2 manja gtu..dia reply msg aku..biasa2 saja..aku masuk bilik..dia xda.hnya ada sorg dak junior..xpe..yg junior blakang citer..bila dh jumpa..kitorg ok la..tp aku cuak sikit cz dpn bilik shasha n faz + mastura..oo man..chin n lain2 brada sgt jauh..aku redha..bulan pertama agak kekok tp bila dh lama...Sesungguhnya aku suka ziha..Sexy seven?sgala prasangka aku kt dorg terpadam.Dorg ok je pun..ziha ok n best..dia la kejut aku bgn subuh..kalau aku tensen dia pandai je wat aku hepi..study sesama plus tunjuk ajar sifu shasha..bosan2 lepak bilik sha borak2 sambil makan2...learn to survey new product kt internet n paling penting..sikap pompuan aku semakin nampak sjk kawan dgn dorg.Aku jd lemah lembut..sedikit manja hehehe dll..she teaches me many thing.Agama..aku dh jrg tggl solat..especially subuh.sabar...caranya yg agak lembut wat aku terikut...cara rlease tensen so aku jrg marah2...2 lg rumates Jue n shida...i learn to b a gud sister for them..sensitive..so bila pikir balik..aku xspttnya buruk sgka ms mula2 dulu..aku sayang rumates aku skrg...tak kenal maka tak cinta...isk3..sebak la pulak

3.STUDY
aku akui aku mmg malas study.Nk g kelas pun kadang2 kna motivate diri betul2.Wat assignment last minute..sampai kt uum aku lg lost.mklumla persekitaran yg bebas,jadual yg xpadat wat aku lalai.Kali ni assignment btl2 buat last minit.mmg gila..buku xpenah nk baca.Waktu kuiz pun nk tak nk je study.aih...yg ni makin teruk...next sem kna ubah...pointer dlm bahaya...

4.LIFE
keluarga - aku rs aku mkin rapat ngn family especially kakak aku.jarang2 gaduh..jarang2 aku ngamuk..mungkin sbb makin dewasa.dgn adik aku lak..aku dh tak garang sgt mcm dulu.mgkin juga sbb aku mula faham dia.parents..aku sdaya upaya mmbantu mana yg patut..xnk memerap je dlm bilik mcm slalu..plus..atok@pak tua pun dh xda..sumtimes,bila fikir nk cuti, balik kg...aku jd berat hati.Aku tak sggup nk jejak rumah sb ingt kngn dgn arwah.yela..ms arwah meninggal aku jauh di kedah.lagi 4 ari nk balik raya.tp aku positif...i still hv my parents,brothers and sisters there...i still hv grandparents blah mak.i want to share my time with them..i really love them and want to show it tho aku lemah dlm hal ni..btw...my family is my life...

rakan2-aku semakin meluaskan jaringan rakan2..Alhamdulillah..aku cuba buang tabiat buruk sgka aku dgn org dan hasilnya...aku bleh masuk dgn sesapa sj..tp aku minta maaf byk2 kt chin dll sbb jrg bsama korg..kelemahan ni aku akan cuba atasi masa akan dtg...


5. $$$ MONEY $$$
aih...yang ni tak tau nk kata apa...aku agak boros kali ni.beli itu ini..makan byk...xjimat lgsg!jumlah duit dlm bank dlm status bahaya..red alert...knapa ek?ye..sy sgt suka berjalan2...hm...kna jimat juga ni...ok..next

6.cinta
(tulisan kecik sbb segan hehehe)
1 je..makin byk cabaran.perlu byk bersabar

Ok la..tu je buat ms ni..kelemahan perlu diatasi..kebaikan perlu diteruskan..Overall...i did not regret anything...this is life and i juz move forward.-end-