Monday, October 1, 2012

alkisah hari kelahiran

Happy birthday to you..lalalala

Alkisahnya...aku adalah seorang manusia yang tidakkisah tentang tarikh lahir. Ok, kau lahir pada sekian-sekian..so?

sila jangan salah faham..untuk hari lahir org yang aku sayang, aku akan anggap special. Akan cuba sedaya yang mungkin utk bagi hadiah atau at least wish birthday dia..

isunya sekarang ialah..untuk diri aku sendiri.Aku tak kisah. ada org wish k..ada org bg hadiah k...xjadi hal bg aku. hari ulangtahun kelahiran lebih byk beri kesedihan pd aku. Aku tau hari itu ialah hari di mana mak aku berhempas pulas bawa aku k dunia.hari di mana aku bertambah tua.dan yang penting..hari itu ialah hari untuk aku perlu menilai sejauh mana nilai hidup aku di dunia ini..bukan nak kata hari lain tak buat..tp dengan pertambahan usia..hari tersebut akan menjadi sesuatu yg berat bg aku. aku kena tahu sepanjang setahun yg lepas apa aku dh buat.apa pula aku akn buat pd hari2 mendatang sbg org 'baru'.

Ini pendapat aku. bukan nak kata aku tak suka hari jadi..tp aku tak kisah.aku tak akan jd mcm sesetengah org yg bgtau org lain bila tarikh hari lahirnya kian hampir. aku juga xmampu nak request itu dan ini sempena hari jadi.no..itu..bukan aku.

so,stp tahun..aku elak org utk sambut birthday aku.no cake..no present.its okay.i dont mind.kalau dapat alhamdulillah...tp xperlu membazir.hanya doakan kesejahteraan hidup pun cukup.atas sebab itu juga,bila saja family aku nk sambut..aku akan kata 'mak,apa kata kita buat makanan..pggl org buat kenduri.xpun hantar ke surau."birthday party is a no no.

so..tu jelah kot aku nk menyembang malam ni.salah silap mohon ampun.

No comments: