Sunday, August 26, 2012

Bila hujan menggurut,aku melalut

Assalamualaikum...

entry kedua setelah blog berjaya dibuka.pukul 3 pagi dah pun.mata tak mau lelap. Hari xlengkap kalau sebelum tidur xbergayut dengan Encik Daud c(:

Tengah-tengah malam ni...mulalah nak berangan..nak itu...nak ini...meh saya share kat anda2 semua ye..

1. Nak Kerja

ENAM tahun kot bertungkus lumus belajar.terduduk,terlingkup,tergolek semua ada. La ni terpaksa juga menjadi penganggur profesional. status tunggu posting yang tak tau bila nak bertukar. mengharapkan keajaiban la ni..Xpa..nanti2 depan nama saya yg panjang berjela tu akan ada title Cikgu juga *Sigh*

2. Nak Keta

Kalau dah kerja nanti mesti ada gaji, ye tak? koman-koman adalah 2riban lebih..nak pegi keja kena ada transport. kalau tak kena skolah yang di ceruk alam flora dan fauna..yg xpayah nk naik sampan..mesti kena ada keta,ye tak? jadi..perkenalkan...kereta idaman impian penamba hatiku...*drum roll please*

Ford Fiesta!

tak kisahla org kata kecik ke..tak cantik ke...xberbaloi ke..Nak yg ni jugak *sambil hentak2 kaki*..
doakan saya dapat juga keta ni ek..tempat parking dh ada. Bapak dh tunjuk dah "ha, yg ni untuk fiesta". amin...masin mulut bapaku hensem.

3. Nak Kawen

hik..hik..hik..bukan gatal..tapi betul la.Sapa tak nak kawen, ye tak? bencinta bertahun2..xkan la xmo kawen..InsyaAllah..bila dah kerja,dah kumpul duit (dah ada Fiesta)...saya nak tukar status dari cik ke puan. Nak simple2 je majlisnya..janji ijabkabul tu selamat dan success. 

ni pelamin yg sy rasa just nice..haa..simple kan?

simple and sweet..tapi sapa nk bagi sy veil mcm irma pakai ni..Nak...hehehe

doa2la ek niat kami berdua ni dipermudahkan olehNya.Amin...

4. Nak sambung belajar

Ye.saya rindu nak belajar,nak buat assignment,nak blablablabla....maka,bila dh kerja,dapat gaji,dapat keta,dapat suami...saya nak sambung belajar.Nak ambik psikologi kanak2/remaja..kalau dapat luar negara, Alhamdulillah. kalau dalam Malaysia pun takpa...Insyaallah...

Jadi itulah angan-angan saya. Hujan sudah menggurut.menggurut ni maksudnya turun mencurah2 bak kata org Brunei. mata pun dh berat.Jadi saya rasa saya nak tidurlah.Sekian...

p/s: dh makin senang nak guna blogger ni rupanya..

No comments: