Sunday, February 21, 2010

-ro-ya-nun-dal-wau-

Baru menjenguk blog rakan2...singgah kt blog en.hakim...post terbarunya memberi satu ilham utk mengisi blog yg kalau jd rumah dh penuh dgn sarang labah2 dan habuk setebal buku KOMSAS ting.5...

rindu..kalau nk cari definisi...rasanya takyah la...semua org tau kan...tak tau?check la kat kamus dewan edisi terbaru...cuma apa,siapa, dan bilakah saudari rindu ini wujud?
Sebagai seorang yg jauh dr keluarga, terus terang diri ini amat merindui keluarga. Terkenang ms bersama keluarga dr kecil smpai la ke besar. Rindu saat2 bersantai di depan tv bersama keluarga, rindu saat mkn bersama, rindu saat bergelak ketawa, rindu mengenang masa shopping bersama keluarga...rindu serindu rindunya,mcm lagu kump.spoon tu...ms tu, kita tak fikir pun yg kita akan berada jauh dgn mereka. Kdg2 kita lg rasa nk cpt2 tinggalkan family, merantau jauh...tp hakikatnya, bila dh berjauhan mula mengenang kenangan indah itu..merekalah org yg seharusnya kita amat rindui. mgkin bg mereka yg sentiasa balik k rumah, tak rasa la sgt..tp bg diri ini..kerinduan tak tertahan..

rindu pd kenangan zaman sekolah...rasa ni timbul bila tengok kwn2 upload gmbr sekolah kt fb atau tgk bebudak pakai uniform sekola.Walaupun still bergelar pelajar, tp rasanya keseronokan alam sekolah menengah tak dpt ditandingi. Ms tu la jd nakal, degil, rajin, riang ria ribena dan mcm2 lagi la. Semua benda nk cuba. Kwn2 la yg utama.kalau bleh nk je sekola tnpa waktu cuti. Sehari cuti rasa mcm rugi yg amat..lg sronok bila baru blajar nk bercinta..eleh...cinta monyet!tak dpt tgk si dia sehari rs mcm nk dmm. dating ms nk tggu bas atau mak dtg amik.nk cover dr kwn2 buat2la slalu gaduh...balas2 surat letak kt laci meja...aih...bebudak...nak2 pula kalau dh jatuh hati kt mamat hensem lg fofular..pergh...mmg amik tau psl dia dr hujung rambut smpai hujung kaki. Dia dtg dr jauh, kita kt sini dh bunyi dag..dig..dug..kelakar...kelakar...tp yela...zaman sekola...potong jarila kalau ada kata dh tak ingat,tak rindu...Tipu semata!

hm...cukup la 2 dulu..kalau ada sesapa nk tmbh ke...nk bg idea k...jgn malu2 letak komen...bukan nk guna kredit henset atau stem POS malaysia pun hehehehe...

p/s : rindu kucing kt rumah

2 comments:

MohdIzwan said...

Rindu adalah anugerah dr Allah...

Ya_Yan said...

benar...