Sunday, February 21, 2010

Lembut...

Mana2 pegi mesti ada..dh merata kaki ini menjelajah tp mata masih terpana melihat keadaan ini..cantik?hodoh?manis?menggelikan?menjijikkan?memukau?hm...bergantung kpd keadaan...

Lelaki lembut...aku terpanggil nk share isu ni sbb persekitaran aku yg sentiasa diisi oleh golongan ini. Sesetengah org tak suka kat dorg..bg aku, its not a big deal..kdg2 aku pun rs tercabar dgn golongan ini yg lebih ayu, sopan dan lemah lembut dr aku sendiri yg sedia adanya bergelar perempuan. Tp, kengkadang geli gak tgk mereka yg lebih mengada2. patah sana patah sini walhal hakikatnya takla patah sgt pun.

Ms aku skolah dulu, ada gak sorg budak ni..dia agak keperempuanan.Gaya jalan, tutur kata, perawakan smpaila pemakaian.kecoh satu sekolah bila dia cabut kening nk bentuk jd cantik melentik. Mana tak mengamuk pengetua aku..tp dia bijak.dia tak susahkn org lain. cuma, dia asyik menjadi mgsa buli. reason?sbb dia LEMBUT.gelaran pondan dsb mmg sentiasa berkumandang bila dia lalu.tp kalau nk compare dia dgn lelaki2 yg kononnya jantan lagi macho..bg aku dia 10 kali lg baik..so, kpd lelaki2 skalian, tgk diri anda tu elok k tak b4 kutuk dorg ni.kalau stakat nmpk keras tp pengotor, xhormat pompuan, bersidai je memanjang..toksah tunjuk hebatla..silap2 kuar anak nnti jd lelaki lembut gak..pdn muka!

bila masuk U..pergh!!!lagi belambak dan bertambah advance+daring golongan ini. tak segan silu tunjuk sifat mereka yg tersembunyi di sebalik tubuh fizikal.ada yg cukup cantik sampai susah nk cari pompuan yg secantik dia.ada pulak tu...biasa2 saja..ada yg bak kata kwn aku "jd lelaki pun tak kena, pompuan lg la"..tp dh itu mereka..bila tgk keadaan dorg yang "terlebih sudah" ni aku jd risau..Apa nk jadi dgn dorg ni nnti?bertekad k nk jd pompuan atau akn sampai msnya mereka sedar hakikat diri mrk sbnr?siapa yg salah dlm menggalakkan mereka jd macam ni?risau wei...lelaki dh la makin kurang (lagi2 kat U), ada lelaki pun tak serupa lelaki...mana tak byk pompuan jd andartu (ada kena mengena tak?)

so, harapan aku adalah...hrp2 golongan ini akan sedar siapa mereka yg sebenarnya.ketepikan kata hati yg slalu ckp "u are woman inside,trapped in a man's body"..bersyukurlah dgn kurniaan Allah s.w.t... Dan kpd mereka yg slalu kutuk, hina dan caci mereka..sbnrnya, kutukan, hinaan dan cercaan andalah menjadikan mereka lebih teruk.So, sbg lelaki yg tulen..bimbinglah mereka ye...

p/s :: lebih berminat pd lelaki lembut..rsnya dorg lebih hormat dan faham pompuan..skrg pun jatuh hati kat seorg lelaki lembut hehehe (jgn marah ye sesapa yg berkenaan....)

5 comments:

muiz said...

ramai dak cohort jd mangsa geng2 nie

mr.hakim said...

weng: mangsa? xpaham..hehe

geng ni sbnrnya ramai yg baik..tp x semua laa..juz kita yg di sekeliling dorg, kita jgn ikut cara dorg, bia dorg ikut cara kita xpe..xbek kutuk dorg..dorg pon manusia..kita suma sama jaa..klu x suka sgt, juz diam je laa cara yg terbaik..jgn kutuk2 ke caci ke apa ke..klu Tuhan nk balas..kita xtahu bila..so..hati2 laa..

ceguzeha said...

betol2.aku stuju ngn aking.
kutuk punye kutuk, takot2 kang kuar ank jd cmtu.
mereka pn takmau jd mcm tu kn.
as long as tak lggar syarak,
rsenye it is still okey.
stakat lembut sikit takpe,
asalkn tak lggr hukum...=D

ceguzeha said...

betol2.aku stuju ngn aking.
kutuk punye kutuk, takot2 kang kuar ank jd cmtu.
mereka pn takmau jd mcm tu kn.
as long as tak lggar syarak,
rsenye it is still okey.
stakat lembut sikit takpe,
asalkn tak lggr hukum...=D

Ya_Yan said...

muiz : bukti dak lelaki cohort kita adalah mereka yg memikat hati huhuhu

mr.hakim : ya betul...kalaulah semua org berfikiran seperti anda..

ceguzeha : betul..cuma kalau nmpk mereka ni makin teruk tegurla kan..watpe nk kutuk, pulaukan...xda kesan +ve rasanya..