Friday, March 27, 2009

jilat jgn tak jilat...kpas jangan tak kipas

panas sungguh keadaan sekarang kn?peralihan tampuk pemerintahan negara yg hangat diperkatakan di samping muka2 baru yg menerajui parti terbesar di Malaysia...my comment?juz give them chances...people may make mistakes...we should help them in giving support and critisize them but in positive way la...kalau rakyat sendiri tanak support, asyik nk condemn je...susahla..mana2 pemimpin pun xleh nk tunjuk keupayaan dorg..so...take it easy ok?

ok..tu ttg hal semasa yg berlaku di negara. Skrg nk ckp ttg satu benda pula.Hal ni mmg aku anti sampai mati la..apa dia?"AMPU".huish...perkataan ni kt mana2 pun ada.sebab apa org mengampu?aku tak tau la napa tp hati aku juz kata sbb nk untung sendiri.KAlau mengampu tp buat keje takpe...yg menyakitkan hati ni,mengampu tp xbuat kerja. Ala2 tumbuhan parasit la...pokok yg ditumpang penat serap makanan dia pula main curi.Golongan parasit ini suka nk ambik untung tnpa peduli kesan kepada org yg jd mangsanya.Sakit ati tau kalau kena kt org mcm ni.Kita penat2 buat kerja, tp sbb org tu rapat dgn pihak atas...pihak tu nmpk dia jela.Parasit ni pula bijak cari masa.Masa bos ada,dia la yg ligat bekerja.tak ternampak la org yg bertungkus lumus selama ni.Cuba ms takde bos...goyang kaki,tido je jwbnya.Lagi menjengkelkan kalau jenis yg suka sgt sebar benda yg xbetul demi nk buat org lain nmpk dia hebat.HUH!XMALU SUNGGUH!!!

jd...kpd sesapa yg terkena penangan parasit ini..toksah la layan.Buang masa je...marah mmg marah la kan...tp xguna...golongan ni bijak putar belit.hitam pun bleh jd putih.so kepada mgsa2 kaki putar alam...ingatla akan ada ms dorg ni terhempap dek perbuatan sendiri.Masa tu...nk jilat apa lg?jilatla ludah sendiri...kipas sapa?kipas la diri sendiri...panas kan???

p/s:teman yg sama2 berhempas pulas,perah otak,mandi keringat...iera...ms kita akan tiba.ingatla..tuhan bersama org2 teraniaya..buat yg berkenaan...tlg sedar diri.nikmat korg dpt hasil kipas mengipas ni tak lama...sedar la ek..tanak xpe...xmenguntungkan atau merugikan aku puuun...

5 comments:

ieraLEE said...

hehe dalam maksud dari ayt 1st
xpe kejap je lagi ni

me n myself said...

xsabar dah nk tggu abis..

MohdIzwan said...

apekah??
didn't get it...

me n myself said...

kod rahsia hehehe

ieraLEE said...

annoying gile