Saturday, September 25, 2010

hot & spicy

Sapa kat sini makan pedas??tekan ENTER 3 kali!
(buat rumate..aku dh sedia maklum..ko jgn nk gelak2 pulak!)

entri ni aku buat lepas Shasha buat entri lawak tuna pedas dan gamat tuh..ditambah pula perencah Zinger burger kfc yg buat hidung aku berair juga huhuhu

aku tidak makan pedas..buktinya:

1. kalau mkn kat KFC,aku amik original bukan hot n spicy..pastu guna sos chilli bukan thai
2.kalau amik sambal belacan muamalat, aku pilih yg cair tu sbb rasa dia masam2..xpedas sgt
3.aku tak makan maggi kari
4.kalau beli tuna mayonis, aku pilih yg sederhana pedas tu..mild..bukan hot
5.kalau makan maggi asam laksa pun hidung aku bleh berair sambil bibir merah tanpa letak lipstick/lip balm
6.xsuka makan tom yam..tp kalau teringin siap pesan nk masam lebih kurang pedas
7.kalau makan Mc D, Mc Chicken Deluxe adalah pilihan ketika lapar gila..kalau tak jgn harap nk makan

cukupla 7 kan..byk dh tu..kalau exam pun slalu minta 5 je..

kepedasan mmg boleh melunturkan kemachoan dan kegagah perkasaan aku yg hensem lagi tampan ini. nk buat mcm mana,aku budak sabah..mknn kat situ mana pedas..tawar je manjang...betul2..tak tipu...

ms memula hidup kt semenanjung ni,nk makan punyala seksa..ada ka patut bubur nasi pun letak sambal..nk bubur sbb dia tawar..sesuai utk org demam..ni bkn main pedas!so, stp kali aku order mknn, aku tak segan silu tmbh perkataan kurang pedas kat situ..lantakla..jnji bleh mkn apa..lgpun,aku jaga perut..pedas2 ni xelok utk perut..betul...

tp bila dh lama2,aku rs lidah aku dh sebati juga la dgn pedas ni..wpun rumate aku kata pedas aku tak pedas langsung..kira ok la kan..aku kan novice lagi huhuhu...

yg bestnya...bila balik kg..aku akn jd org yg hebat sbb bleh mkn pedas..nk order pun ckp "bg pedas2 ye kak" sbb mmg xpedas lgsg..masa tu la nk berlagak huahuahua...

p/s: sy kan budak2..mana bleh mkn pedas..hikhikhik

No comments: