Monday, July 19, 2010

Knock-knock..who's there??

Tok!tok!tok!...bunyi ketukan di pintu memecah kesunyian malam..dingin pagi membalut sekujur tubuh...perlahan...kakinya melangkah menuju ke ruang depan. Mindanya tertanya-tanya siapa gerangan yg berada di sebalik pintu itu...

ok..itu hanya introduksi (ade ke perkataan tu) semata-mata.tiada kena mengena sangkut-paut penyangkut baju dengan sesapa sama ada manusia mahupun binatang ataupun tumbuhan melata...

jam digital..yela sekarang zaman serba canggih...dh jarang pakai analog lagi..dah pukul 11.02 pagi...sangat bosan menanti kelas pukul 2 petang nnti..Tak suka betul jadual sem ni..memenatkan..nk bercuti2 Kedah-Penang pun susah sbb kelas minor moral kacau..saja je letak petang Isnin-khamis kan...kalau letak Ahad-Rabu kan best...petang khamis dh bleh pack brg start enjin g penang dah..Hai...xpe..blajar berjauhan... cewwah!

sedar tak sedar dah 5 semester dah kan...maknanya dh 2 tahun jd mahasiswi..ada lagi 2 tahun..aduh..lamanya...kalau ikut kira betul2...dah 4 tahun jadi student IPT...kt IPG dh 2 tahun..hm...xpe..demi ilmu,masa hadapan dan kejayaan..akan kutempuh jua..dalam 4 tahun ni..mcm2 benda aku dh blajar...mcm2 fi'il org aku dh jumpa..mcm2 pengalaman aku dh dapat...pendek kata...MACAM2 ADA!

1 day b4 balik kampus..gi la buat ceramah kat SMKM II...suka dgn ayat kak ili..kat uni...lagi byk kita tau..lg terbuka mata...Yup! betul..tak dpt disangkal lagi...tp skrg..aku dh mula pandang ke depan..alam kerjaya nnti mcmana??sediakah aku??Amanah berat dow!! nk didik ank bangsa...zaman sekarang ni..nk ajar budak sek rendah pun kna pastikan diri betul2 prepared..budak zaman sekarang bkn bleh nk klentong suka hati..silap2 depa lg bijaksana dr kita..tu satu hal...interaksi dgn rakan sekerja?beban tugas lain?owh..sunguh menggerunkan...ini buat aku berfikir sejenak..bleh ke aku nk jd CHEKGU ni???English lak tu...

selain itu..wah!mcm ayt esei lak..kengkawan aku dh byk dok tnya bab 1+1=2 ni...mklumlah...dh ada sorg tukar pangkal nama cik kpd puan...raya ni sorg lagi ikut jejak...yg bertunang mungkin dh bertambah bilangannya...nk tak nk..tempias kna juga la kan...Jawapan aku?? No comment!pergh...rase mcm artis gitu...deep inside..of coz la nk kn...dh lama tanam bunga di taman hati kan...wakawakawaka...tp yela...cuba fikir sambil kerut kening,cerun mata n bibir muncung ke depan..sedia k dr segi ekonomi?mental?fizikal?emosi? nk melangkah k satu fasa dlm hidup ni bukan senang...lagi2 pompuan..dulu mak bapa priority kita..nnti laki pula...bleh k?sedia k?so...kesimpulannya...aku akan jawab..Insya Allah..wait n see la ek...sampai masa nnti aku sdia borg..ececewah...mcm ada org nk..hak ptuih!

hm...cukup 20min aku ketuk2 keyboard...dh la kot...esok2 ada ms n mood aku mengarut lagi...sian kwn aku putribayu ni...jarang aku teman...k..chow!

sekilas : bila org ketuk pintu...kita mesti eager tau sapa yg ketuk...mcm tu juga kehidupan..kita perlu ada rasa ingin tahu apa yg akan kita alami, temui...jadi persiapkan diri..

No comments: