Wednesday, April 21, 2010

ini aku...

kali ni aku nk bercerita...bercerita tentang apa yg aku rasa terhadap satu masalah yg bukan aku alami..tetapi dua org teman...teman yg aku hormat,sayang dan hargai sangat2

straight to the point..

aku mmg hanya tahu satu pihak punya perasaan..masalah...tekanan...tetapi bukan dua-dua..Memang dua2 adalah kawan aku...dan aku tak nafikan aku perlukan satu pihak punya penjelasan juga...tp based on apa yg aku dpt dr satu pihak ini...aku rs tak salah aku nk judge..aku nmpk kesedihan..aku nmpk kelukaan...itu yg aku nmpk...yg aku tak nmpk..yg ada dlm diri dia..hati dia...mana aku nk tau...persona ini adalah insan yg tabah menyembunyikan perasaan di sebalik tawa dan sikap sempoinya...jd,ye...aku masih mencuba menyelami..

cuma..apa yg aku kesalkan adalah satu pihak lagi. Aku pernah juga buat silap.kalau nk kata..aku pun pernah juga menyakiti perasaan org yg aku syg sbb aku buta dgn kehadiran org lain.tp..kalau dah sedar perbuatan itu dh silap..kenapa tak berhenti?atau pun...kalau betul apa yg org kata itu betul..kenapa tak beranikan diri pertahan benda yg sebenarnya?bagitau..luahkan..tak hilang macho pun kalau nk clarify benda..elak diri dr semakin difitnah kalau benar itu fitnah.berdiam diri bukan penyelesaian wahai kawan...

seperkara lagi yg aku kesalkan...kenapa perlu bermain dgn perasaan org?kalau ye tak nk..then switch off..tok sah nk buat baik..kesian dkt yg satu tu...dia punyala berharap nk berbaik...bila dh boleh terima bukan itu ketentuannya buat masa ini...kau beri harapan..setiap hari macam org sasau...aku ni...yg dekat dgn dia dr kesian sampai rasa nk marah...sbb nmpk bodoh sgt mengharap pd yg palsu.tetiap malam melalak...mohon petunjuk...dahla exam...mana pendirian?tetapkanlah...bukan utk kesenangan satu pihak je tp berdua...

ok..then tindakan aku yg xterkawal thdp org yg bg aku byk menyebabkan permasalahan ini. Aku berbuat demikian bukan sebab aku tak matang atau apa.dh elok dh aku tegur indirectly.kalau pun tak betul..aku dh ada sumber yg aku rasa bleh percaya.aku dh analisis berdasarkan info2 yg ada.Kalau ye pun salah,macam aku kata tadi..tampil ke hadapan.nyatakan.
knapa nk melatah sangat?tu yg aku musykil....

apa lg aku nk ckp...dh hilang byk dh...ok,aku pun bukan perfect.aku pun pernah buat salah.aku ada bf tp aku dok layan lelaki lain.tp xla sampai kluar berdua..dan mmg aku akui,ms tu mmg aku buta.tp,nasib baik aku tersedar.nasib baik juga si dia menerima aku seadanya.mmg,dah byk aku tipu.duit pun byk juga habis ke bil telefon.tp, bila dh sedar nnti...cuba fikir balik wei...seyes..aku mmg menyesal..napa aku mudah kalah dgn godaan cinta lama.napa aku tak fikir perasaan org yg sayang aku sgt2.sampai sekarang ni aku betul rasa nyesal...cukup la sekali aku buat mcm tu.Jadi aku sgt tidak faham pd org yang dh buat 2,3 kali.

sila renungkan...kalau betul sayang,jgn buat apa yg sedang dibuat skrg.kalau betul anda teraniaya.sila betulkan keadaan.jgn ingt berdiam diri adalah lgkh terbaik.no!it makes thing worst.u wont be the coolest or angel person by doing that.ke..saja nk bg org lain buat dosa banyak?so..tell and make other people know the truth.dan sila bersabar.begitu juga org sekeliling termasuk aku.aku post mende ni sbb td aku mmg dh hilang sabar.

kenapa aku hilang sabar? Sebab aku tak sanggup tgk korg mcm ni.aku dh tgk korg gaduh sampai diam seminggu...aku dh tgk korg derita tahan rindu...aku tau korg sayang satu sama lain..aku juga dh tgk betapa comelnya korg bila berdua...Demi Allah, aku buat ni bukan nk aibkan sesapa.bukan juga nk tunjuk aku bagus.tp..satu kejadian betul2 trigger aku utk luah apa yg aku rasa selama ni.think people think!amik ayat Ms.Letch tu..

I LOVE BOTH OF U becoz u r my frens.And i'm a person who really appreaciate frenship.I do respect u..so..post ini bukan utk memalukan anda. I care bout u..so i put this post here...if xpuas hati..rasa apa aku buat tak betul..please tell me..there's many reason i did this..wake up..hear the morning call...its enuf 4 u guys...find sumthing as ur turning point..

wif luv...
ur fren

No comments: