Tuesday, December 15, 2009

::TIGA::THREE::

Ye! Aku sangat marah! Sangat2 la marah sampai rasa nk jd macam kucing kat atas ni…Kenapa?

Sbnrnya, nk kata marah tak juga. Tp agak geram dan menyampah pada beberapa perkara:

  1. Pencemaran Bunyi

    Ini berlaku di kejiranan aku. Aku tak paham la spesis apa depa ni. Xreti nak hormat org langsung. Aku tau la korang hebat, kaya, canggih…keta ada sound system yg hebat. Speaker letak 10 bijik.. kot ye pun..hormat la sikit org2 yg ada kat sekitar korg tu. Ingt2 la rumah ko tepi surau. Banyak aktiviti2 agama kat sana. Time solat pun org jemaah kat sana. Alangkah moleknya kalau ko n geng2 ko yg hebat2, ranggi2 and stylo tu gi join sekaki kat surau dari pasang lagu sekuat2 alam? Kekadang tu dah nk masuk maghrib, time tu la korang pulas volume tinggi2. Pehal weh?Org baca Yaasin kt surau, korg nari shuffle berbackgroundkn lagu dangdut remix yg ntahapapantah tu. Malam2 yg dh sunyi tetiba korg pecahkn dgn skali lagi bunyi yg menyakitkn telinga ni. Salah tak salah nk modify keta korg jadi camana pn tp agak2 la kalau nk test power. Bila tegur,tak leh terima. Macamana tu? Geram tul la aku..Rasa mcm nk je aku putuskn memana wayar yg ada. So bila dorg start wat hal dgn speaker2 dorg tu, KADABOM!!meletup…puas hati aku!


     

  2. Desperate Woman and Black Magic

    Yang ni…aku tak sangka wujud juga golongan mcm ni di zaman yg serba moden lagi canggih dan agak civilization ini. Sapa yang terlibat tu aku kna rahsiakan. Aku Cuma nk cakap…Oi pompuan..kot ye pun dh terdesak sgt…takkn la sanggup nk guna benda2 setan mcm ni? Curi bf org satu hal..pekena dgn jampi,bomoh2 ilmu sihir ni satu hal. Hidup zaman mana ni? Nama je educated, ada ijazah…La ni pun blajar lagi nk jd cikgu. CIKGU!tp buat benda syirik ni.APa kes dowh? Tau la ko dh berumur…tak berpunya lagi…Apa la salahnya kalau buat sec normal. Kalau nk sgt dgn bf org pun, buat cara normal. Ngorat elok2 bukan main ilmu2 salah ni. Dah org tu tanak, cari la org lain. Belambak apa jantan kt dunia ni…Ni, bkn stakat yg lelakinya ko buat, dgn gfnya skali ko kenakn..Manusia ke apa? Apa ko ingt,kalau ko dpt laki tu..hidup ko akan happily ever after k? eh, halooo…even Snow White, Cinderella tu pn tak guna black magic, bru ending cerita happily ever after. Yg ko ni? Aku kesian tgk mangsa ko ni…berbulan merana macam org hilang akal. Tak makan, tak tido..NAsib baik cepatla berubat. Dah nk sembuh tu, ko hentam plak dgn ilmu ko..Ek e leh…bodoh piang betul la..Bleh tak ko..dgn sesapa yg tlg ko tu…fikir sikit apa yg ko buat ni…Taubat la wei..kalau ko nk, byk lg org yg ko leh wat laki. Dgn mamat tu, dh tak da jodoh…takda la..Aih..geram betul aku. Rasa mcm nk belasah je pompuan tu.Tp, aku still tak caye sgt..Ada juga org mcm ni kt dunia skrg?Ish…ish…ish…


 

  1. Billboard

    Ni aku ta nak komen lebih2. Aku juz musykil…apesal byk sgt billboard besar2 kt serata sabah (kk hingga sipitang) yg aku tgk la..byk gila muka menteri2, wakil2 rakyat kt billboard tu..Pesal ek?Tak dela..kalau aku tak silap, masa aku dok baca blog mantan PM ke-4 kita tu, ada sebut tak bleh letak gmbr mentri, wakil2 rakyat kt billboard..Tapi…ini la yg terjadi skrg..Ke.. aku yg silap baca? Bila aku buka portal u, terang2 sebut larangan meletakkn gambar mentri dlm banting, banner dsb..xpe…nnti aku check balik..boleh k tak bleh…

    Tp..pd pndapat aku la..rsnya tak elok la kan..Bayangkn, nk gtau festival yg akan blangsung kt satu2 daerah tu..gambar pemimpin yg sebesar2nya.Mengalahkn font ttg festival tu. Kalau fikir2 balik, mesti org tanak baca sbb ingt tu juz muka mentri atau wakil2 rakyat je..aku sndiri pn mula2 ingt mcm tu, tp bila aku perati betul2..rupa2nya banner nk gtau ada festival…satu lagi..mgkin aku tak terfikir…tp apa perlunya letak gmbr2 tu?Bukan la nk kata aku tak mhargai jasa2 dorg majukn tmpt kita tp bg aku berpada2 la..emphasize memana yg patut…kalau ada festival muzik asli, elok letak gambar alat music ke…gambar masy kita yg berbilang kaum k..pakai baju tradisi..baru tarik minat org..pd hemat aku la…so..nk kata geram..bukan la..menyampah..tak la sngt…entah..confuse kot?


     

    :: memana yg terlebih, tersilap…sorry ok..Sekadar luahan rasa..

No comments: