Friday, June 12, 2009

jalan...jalan...

Cuti-cuti Malaysia...

Dah nk habis pun 2 minggu cuti aku sblm meneruskan ROS yg agak memeningkan..Selama dua minggu ni aku sibuk berjalan2 walaupun hakikatnya aku mmg tak brduit..pokai dan mufli huhuhu

Alkisahnya apabila teman2ku iaitu ira, kak ain dan kak diea datang ke sabah utk bercuti..Aku mmg agak excited sbb tpt aku yg jauh yg dipisahkan laut china selatan ini mgkin menyukarkan kwn2 utk dtg bercuti..so aku mmg dh buat perssdiaan lama dah nk pgi sana sini...sayang dorg kat sabah 5 hari je..antara aktiviti kami dr 4hb hgga 9 hb Jun:

hari pertama...xbuat apa pun...sampai umah dah kul 10 mlm.makan2 kat tg.aru je...

hari kedua...pagi tu kami berempat memenuhkan ruang dapur..tunjuk bakat memasak la kunun huhuhu...petang tu abg yg sulung @ abg.amzah bw kitorg g tamu jumaat d pkn beaufort...beli brg nk buat rojak buah n tomyam...dorg pun bli kuih muih yg ada...aku juz blanja makan murtabak jawa (kitorg pggl la) yg mmg lain dr murtabak yg dorg jumpa kt semenanjung..malam lak g kenduri kawin..dgr dan tgk gndang brunei..kulintangan..nasib makcik2 sudi..dptla dorg dgr 2 lagu...

hari ketiga...pagi masak...lpas msak tu bapa terchinta kata bersiap..pergi pantai sawangan...malam lak g majlis berinai...

hari keempat...bertolak k labuan...naik speed boat..sampai tu cari hotel, keta sewa dan mula berjalan...tpt yg dituju..hm...semua tpt menarik kt labuan kot.yg bestnya..kitorg yg mmg semua xtau tpt hanya berserah kpd peta..xsesat...Alhamdulillah..

hari kelima...pegi pantai jap b4 shopping kat ujana kwgn..pastu meneruskan prjalnan mggunakan feri labuan to kk...3 jam d tgh laut..nasib tak mabuk..sampai2 je..terus cari tpt tdo..tq to Herman yg mmbantu..rehat jap..g pasar filipina..bg dorg shopping dan makan seafood..sedap dan kkenyangan..kami pun balik..smbung esok lak

last day...sempat k pasar filipina lg sebelum hantar dorg balik...

bila dorg balik..aku ambik kawanku lagi..nazirah namanya..kawan baik sjk kecik...lepak kat umah..kemarin je bapa bw g ulu mmbakut...
hari ni aku akan brcuti2 k kk...lepak rumah makcik sblm k sekolah semula isnin dpn...

a week b4 balik penang..janji dgn nazirah nk g labuan lg..huhuhu..best2

Aksi tepian pantai

My fav pic so far


Kg Air di Labuan


makan time (kk)


gadis misteri di pantai sawangan huhu













No comments: